At bo - at leve - at arbejde
Bo- og Levestedet Horskær er som et selvejende non-profit bosted et tilbud til voksne borgere med forskellige psykiske lidelser – her kan man både bo, leve og arbejde med kerneværdier som glæde, fællesskab, respekt og ligeværdighed mellem mennesker i højsædet. Netop dét skulle Horskærs nye strategi, grafiske profil og hjemmeside naturligvis være med til at udstråle.
Horskær efterspurgte en professionel samarbejdspartner, som kunne løfte bostedets kommunikation udadtil og hjælpe dem med at udvikle en langsigtet (og ikke mindst konkret) plan for deres fremtidige kommunikationsindsatser.
Afsættet blev en kommunikationsstrategi-workshop med inddragelse af nøglemedarbejdere og bestyrelse mhp. forankring, og senere en hjemmeside-workshop. Begge dele kom til at danne grundlaget for et inspirerende samarbejde mellem DKM og Horskær. Her fik DKM muligheden for at hjælpe med skabelsen af en unik kernefortælling, en stærk visuel identitet, film og en brugervenlig hjemmeside, hvor Horskærs varme DNA skinner tydeligt igennem mediet og ud til brugeren.
I takt med at projektet skred frem, blev Horskær-beboerne også en vigtig del i arbejdet med at tydeliggøre, hvordan livet på Horskær er – stedet hvor, man griner, græder og danser sammen. Gennem interviews og nyt billedmateriale kunne de bidrage med de levende fortællinger indefra, som DKM’s journalist fik omsat til hjertelige case-stories til brug på bostedets forskellige platforme.
Vi kommunikerer det du tror på og brænder for. Mød os her.