KOMMUNIKATIONSPLAN TIL SOLRØD SOGN
Solrød Sogn havde masser af gode idéer og initiativer i gang, men der var brug for at koordinere kommunikationsindsatsen, så ingen - hverken sognebørn eller medarbejdere - druknede i kommunikationsstrømmen.
Alle de gode igangværende idéer og initiativer blev bearbejdet på en workshop. Her blev der sat struktur på målgrupper og medier, budskaber og ressourcer. Det var væsentligt at finde frem til vinkler og værktøjer, der kunne hjælpe med at strukturere og prioritere en i forvejen aktiv kommunikationsindsats i Solrød Sogn.
Resultatet af forarbejdet blev udarbejdelsen af et årshjul, som strukturerer kommunikationsindsatsen omkring årets begivenheder i kirken og i sognet som helhed. Ved at kommunikere ud fra aktuelle begivenheder har Solrød Sogn altid en plan for kommunikationsindsatsen, som kræfterne bliver brugt bedst muligt.
En af de mange anbefalinger, vi kunne levere efter workshoppen var at ændre indholdsfokus på hjemmesiden. Fra rene, rå informationer til indhold, der handler om og tager udgangspunkt i mennesker. Helt konkret skrev vi 10 artikler. Artiklerne handlede fx om bryllup, konfirmation, babysalmesang osv., og derfor tog artiklerne også udgangspunkt i en række interviews med brudepar, konfirmander, nybagte mødre osv.
“Samarbejdet var virkelig godt.
Det var en øjenåbner og meget brugbart at komme i gang med nogle ting, vi selv var strandet på. Især workshoppen og dialogen med Rikke var en øjenåbner.
Vi havde selv masser af gode idéer, som stak i alle retninger. Derfor var det virkelig godt at få hjælp til at fokusere og se tingene lidt udefra”.Anita, Kateket, Solrød Sogn
Vi kommunikerer det du tror på og brænder for. Mød os her.