Privatlivspolitik

Privatlivspolitik for Danmarks Kirkelige Mediecenter (DKM)

Dataansvar

Vi tager din databeskyttelse alvorligt

Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivsbeskyttelsespolitik, der fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger. 

Når du besøger vores hjemmesider accepterer du indholdet af denne privatlivspolitik samt øvrige dokumenter, der er nævnt i politikken. Denne privatlivspolitik definerer, hvordan vi behandler alle personhenførbare oplysninger, der indsamles.

For at beskytte dine personoplysninger bedst muligt, vurderer vi løbende, hvor høj risikoen er for, at vores databehandling påvirker dine grundrettigheder negativt. Vi er især opmærksomme på risikoen for, at du udsættes for diskrimination eller ID-tyveri, eller lider økonomisk tab, tab af omdømme eller datafortrolighed.

 

Kontaktoplysninger

Danmarks Kirkelige Mediecenter er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

Kontaktperson: Danmarks Kirkelige Mediecenter
Adresse: Johannes Ewalds Vej 42, 8230 Åbyhøj
CVR nr.: 20 45 81 86
Telefonnr.: 87 40 37 00
Mail: dkm@dkm.dk
Website: www.dkm.dk

Det er ikke et krav, at vores virksomhed har en ekstern DPO, men hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, så kan du kontakte os via support@dkm.dk

 

Vi sikrer fair og transparent databehandling

Når vi beder dig om at stille dine personoplysninger til rådighed for os, oplyser vi dig om, hvilke data vi behandler om dig og til hvilket formål. Du modtager oplysning herom på tidspunktet for indsamling af dine personoplysninger.

Hvis vi indhenter data om dig fra andre, f.eks. en leverandør, myndighed eller samarbejdspartner, oplyser vi dig om det, senest 10 dage efter, vi har indhentet dine personoplysninger. Vi oplyser også om formålet med indhentningen og det lovgrundlag, der giver os adgang til at indhente dine personoplysninger.

Behandling af personoplysninger

Som dataansvarlig jf. GDPR, så har vi følgende behandlingsaktiviteter.

 

Vi anvender denne type data om dig

Vi anvender data om dig for at gøre vores service bedre og sikre kvalitet i vores produkter og tjenester samt i vores kontakt med dig.

De data, vi anvender, omfatter:

  • Almindelige personoplysninger

I nogle tilfælde har vi behov for at sammenstille dine data med data, vi modtager fra andre aktører, f.eks. fra sociale medier. Hvis sammenstillingen kan afsløre din identitet og oplysninger af privat eller følsom karakter, indhenter vi dit samtykke til behandlingen.

Inden vi eventuelt sammenstiller data, vurderer vi, om der er risiko for, at behandlingen har negativ effekt på din privatlivsbeskyttelse. Hvis det er tilfældet, oplyser vi dig om behandlingen og dens formål og beder om dit samtykke til fortsat behandling.

 

Automatisk indsamlede data

Vores digitale løsninger er baseret på forskellige teknologier med det formål at sikre brugervenlighed og sikkerhed. Disse teknologier kan automatisk opsamle data for at kunne tilbyde den bedst mulige løsning, enten direkte af os eller af en tredjepart på vegne af os. Cookies og analyse af klikstrøms data er eksempler på dette jf. nedenfor.

 

Brug af cookies

Cookies, formål og relevans

Hvis vi placerer cookies, bliver du informeret om anvendelsen og formålet med at indsamle data via cookies.

Vi indhenter dit samtykke

Før vi placerer cookies på dit udstyr, beder vi om dit samtykke. Nødvendige cookies til sikring af funktionalitet og indstillinger kan dog anvendes uden dit samtykke.

Du kan få flere oplysninger på vores hjemmeside om vores brug af cookies, og om hvordan du kan slette eller afvise dem. Hvis du vil tilbagekalde dit samtykke, finder du vejledningen hertil i vores cookie-politik.

Klikstrømsdata

Alle besøg til en digital løsning medfører, at der sendes oplysninger fra din browser til en server. Det er via analyse af disse data, at vi optimerer de digitale løsninger. Data opsamles via tredjepart på vegne af os.

Der kan opsamles data om din computer med henblik på systemadministration og interne marketingrelaterede analyser. Disse data er statistiske oplysninger om brugernes adfærd i de digitale løsninger.

Eksempler på data der opsamles og analyseres:

  • dato og tidspunkt for besøg
  • de sider der besøges i løsningen
  • IP-adressen på den besøgende
  • oplysninger om den anvendte browser og computer
  • URL

Oplysninger du aktivt afgiver

I tillæg til de oplysninger, der opsamles automatisk, behandler vi også data, som brugere aktivt har givet til os. Eksempler på data, som brugere aktivt afgiver, er:

  • e-mail, telefonnummer, adresse, fødselsdato, m.m.

Der kan også være tale om oplysninger, som du deler med os via sociale medier, ved deltagelse i en konkurrence, eller i forbindelse med registrering for at modtage vores nyhedsbreve. Ligeledes kan der være tale om oplysninger, som tilgår os i forbindelse med henvendelser til f.eks. kundeservice.

 

Nyhedsbrev

Vi har et nyhedsbrev, som det er frivilligt at tilmelde sig – og du kan altid framelde dig dette igen. Formålet med nyhedsbrevet er at sende de tilmeldte mails med ny information fra virksomheden, som kan omhandle nyt indhold på hjemmesiden, annoncering af vores ydelser.

Vi vil kun sende dig mails, hvis du har givet dit aktive samtykke til dette. Det kræver i første omgang, at du angiver din mailadresse, som vi efterfølgende sender en mail til, således at du kan bekræfte tilmeldingen. På denne måde, så sikrer vi, at du rent faktisk selv har tilmeldt dig nyhedsbrevet dvs. afgivet aktivt samtykke.

Vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger (dvs. mailadressen) i forbindelse med nyhedsbrevet vil være databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra a.

Vi vil behandle dine personoplysninger, så længe at du stadig er tilmeldt nyhedsbrevet. Ved afmeldelse af nyhedsbrevet, så stopper vi også med at sende dette til dig. Har vi ikke sendt dig et nyhedsbrev i 1 år, så bortfalder dit samtykke som følge af vores passivitet.

Ved framelding af nyhedsbrevet, så gemmer vi dit nu tidligere samtykke i 2 år efter, at det senest er anvendt pga. forældelseskrav jf. Forbrugerombudsmandens spamvejledning afsnit 11.3.

Ved udsendelse af vores nyhedsmail registrerer vi bl.a., hvornår du åbner mailen, hvilke links du klikker på, og fra hvilken enhed og browser du klikker fra. Registreringen sker ved brug af spy pixels. Spy pixels er filer, der placeres i e-mails, og hvor modtageren ved at åbne mailen, giver afsenderen mulighed for at indsamle en række oplysninger, f.eks. ved at indsamle data om din adfærd i vores nyhedsmails.

 

Vi indsamler og opbevarer dine personoplysninger til bestemte formål

Vi indsamler og opbevarer dine data i forbindelse med bestemte formål eller andre lovlige forretningsmæssige formål. Det sker, når vi f.eks. har brug for: (ikke udtømmende liste)

  • Tilpasning af indhold i digitale løsninger
  • Gennemførelse af ordrer som bestilles via mail
  • Mulighed for digitalt at deltage i kundeundersøgelser, konkurrencer, lodtrækninger, m.m.
  • Arkiv over registrerede produkter og tilhørende personlige oplysninger
  • Administration af støttemedlemskaber
  • Ordrebehandling og kommunikation i forbindelse med din ordre eller andre forespørgsler
  • Bekræftelse af din identitet i kommunikationen med os
  • Har vi dit udtrykkelige samtykke, kan vi kontakte dig via de kontaktoplysninger, som du har angivet til markedsførings-, salgs-, reklame- og analyseformål
  • Vi kan målrette tilbud og kampagner til den enkelte kunde ud fra adfærdshistorik og demografiske data kombineret med tredjepartsløsninger og data

 

Oplysninger fra tredjeparts sociale medietjenester

Virksomheden giver dig mulighed for at logge ind for at bruge tjenesten gennem følgende tredjeparts sociale medietjenester:

• Facebook

Hvis du beslutter dig for at registrere dig gennem eller på anden måde give os adgang til en tredjeparts sociale medietjeneste, kan vi indsamle personlige data, der allerede er knyttet til din tredjeparts sociale medietjenestes konto, såsom dit navn, din e-mailadresse, dine aktiviteter eller Din kontaktliste knyttet til den konto.

Du har muligvis også mulighed for at dele yderligere oplysninger med virksomheden via din tredjeparts sociale medietjenestes konto. Hvis du vælger at give sådanne oplysninger og personlige data, under registrering eller på anden måde, giver du virksomheden tilladelse til at bruge, dele og opbevare dem på en måde, der er i overensstemmelse med denne privatlivspolitik.

 

Yderligere oplysninger om indsamling af Persondata

DKM indsamler persondata i følgende services

Navn

Beskrivelse af databehandler

Microsoft (Office 365)

E-mail udbyder til medarbejdere og officepakken til dokumenthåndtering, Teams til webinarer m.m.

Zendesk

Supportsystem til håndtering

webCRM

CRM til håndtering af kunder og abonnementer

Curanet

Hosting af hjemmesider

Vitec Agrando

Samarbejdspartner og leverandør på kalendersystemet Medarbeideren

MailChimp

Nyhedsbrevsløsning til DKMs nyhedsbrev

Matomo

Software til webstedsanalyse

 

Vi behandler kun relevante personoplysninger

Vi behandler kun data om dig, der er relevante og tilstrækkelige i forhold til de formål, der er defineret ovenfor. Formålet er afgørende for, hvilken type data om dig, der er relevante for os. Det samme gælder omfanget af de personoplysninger, vi bruger. Vi bruger f.eks. ikke flere data, end dem, vi har brug for til det konkrete formål.

Inden vi behandler dine personoplysninger, undersøger vi, om det er muligt for os at minimere mængden af data om dig. Vi undersøger også, om nogle af de datatyper, vi anvender, kan bruges i anonymiseret eller pseudonymiseret form. Det kan vi gøre, hvis det ikke indvirker negativt på vores forpligtelser eller den tjeneste eller service, vi tilbyder dig.

 

Vi behandler kun nødvendige personoplysninger

Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de personoplysninger, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Typen og omfanget af de personoplysninger, vi behandler, kan også være nødvendige for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse. 

Vi vil gerne være sikre på, at vi kun behandler personoplysninger, der er nødvendige for hvert af vores bestemte formål. Derfor er det indlejret i vores it-systemer, at der alene indsamles den datamængde, der er nødvendig. Det sikres også automatisk, at omfanget af behandlingen ikke er unødigt stort, og opbevaringstiden ikke er for lang.

For at beskytte dig mod, at uvedkommende får adgang til dine personoplysninger, benytter vi også løsninger, der automatisk sikrer, at data kun er tilgængelige for relevante medarbejdere. Der er også indlejret beskyttelse mod, at et ubegrænset antal personer kan få adgang til data.   

 

Vi kontrollerer og opdaterer dine personoplysninger

Vi kontrollerer, at de personoplysninger, vi behandler om dig, ikke er urigtige eller vildledende. Vi sørger også for at opdatere dine personoplysninger løbende.

Da vores service er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du kan benytte kontaktoplysningerne ovenfor til at meddele os dine ændringer.

 

Vi sletter dine personoplysninger, når de ikke længere er nødvendige

Vi sletter dine personoplysninger, når de ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som var grunden til vores indsamling, behandling og opbevaring af dine data. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring.

 

Vi videregiver ikke dine personoplysninger uden dit samtykke

Hvis vi videregiver dine personoplysninger til samarbejdspartnere og aktører, bl.a. til brug for markedsføring, indhenter vi dit samtykke og informerer om, hvad dine data vil blive brugt til. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod denne form for videregivelse, og du kan også frabede dig henvendelser i markedsføringsøjemed i CPR-registeret.

Vi indhenter ikke dit samtykke, hvis vi er retligt forpligtet til at videregive dine personoplysninger, f.eks. som led i indberetning til en myndighed.

Vi indhenter dit samtykke, før vi videregiver dine personoplysninger til samarbejdspartnere i tredjelande. Hvis vi videregiver dine personoplysninger til samarbejdspartnere i tredjelande, er vi sikre på, at deres niveau for beskyttelse af personoplysninger passer til de krav, vi har opstillet i denne politik efter gældende lovgivning. Vi stiller bl.a. krav til behandlingen af data, til informationssikkerheden og til opfyldelse af de rettigheder, du har i forhold til f.eks. at modsætte dig profilering og indgive klage til Datatilsynet. 

Sikkerhed

Vi beskytter dine personoplysninger og har interne regler om informationssikkerhed

Vi har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine personoplysninger mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.

Vi har fastlagte procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler sensitive personoplysninger og data, der afdækker oplysninger om personlige interesser og vaner. Vi kontrollerer deres faktiske adgang gennem logning og tilsyn. For at undgå datatab tager vi løbende backup af vores datasæt. Vi beskytter også fortroligheden og autenticiteten af dine data ved hjælp af kryptering.  

I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.

Dine rettigheder

Du har ret til at få adgang til dine personoplysninger

Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger, og hvem, der modtager data om dig, i det omfang vi videregiver data i Danmark og i udlandet.

Hvis du anmoder om det, kan vi oplyse dig om de data, vi behandler om dig. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.

Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst i denne politik.

 

Du har ret til at få unøjagtige personoplysninger rettet eller slettet

Hvis du mener, at de personoplysninger, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes.

I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine personoplysninger. Det gælder f.eks., hvis du trækker dit samtykke tilbage. Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine personoplysninger bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.

Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

 

Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger

Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine personoplysninger.

Du har ret til at modtage de personoplysninger, du har stillet til rådighed for os og dem, vi har indhentet om dig hos andre aktører på baggrund af dit samtykke. Hvis vi behandler data om dig som led i en kontrakt, hvor du er part, kan du også få tilsendt dine data. Du har også ret til at overføre disse personoplysninger til en anden tjenesteudbyder.

Hvis du ønsker at bruge din ret til dataportabilitet, vil du modtage dine personoplysninger fra os i et almindeligt anvendt format.

Hvis du ønsker at få adgang til dine data, få dem rettet eller slettet, eller gøre indsigelse mod vores databehandling, undersøger vi, om det er muligt og giver dig svar på din henvendelse så hurtigt som muligt, og senest en måned efter vi har modtaget din henvendelse.

Opdatering af politik

Vi bestræber os på til enhver tid at overholde gældende lovgivning herunder principper for privatlivs- og databeskyttelse. Vi opdaterer således jævnligt denne politik, når der f.eks. er ændringer i lovgivningen. Væsentlige ændringer vil blive annonceret via vores hjemmeside. Opdaterer datoen for "Sidst opdateret" nederst i denne privatlivspolitik.

Du rådes til at gennemgå denne fortrolighedspolitik med jævne mellemrum for eventuelle ændringer. Ændringer til denne privatlivspolitik træder i kraft, når de offentliggøres på denne side.

Gå til Sikkerhedscenter

Sikkerhed for dine personlige data

Sikkerheden af dine personlige data er vigtig for os, men husk, at ingen metode til transmission over internettet eller metode til elektronisk lagring er 100 % sikker. Selvom vi stræber efter at bruge kommercielt acceptable midler til at beskytte dine personlige data, kan vi ikke garantere deres absolutte sikkerhed.

Klage til Datatilsynet

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

Kontakt os

Hvis du har spørgsmål om denne privatlivspolitik, kan du kontakte os:

På mail: support@dkm.dk 

Sidst opdateret: 7. september 2023

menu
support
søg
kontakt
Kontakt