Grafisk design
Værdiskabelse gennem et præcist udtryk og de rette signaler
Vi elsker godt design, både digitalt og på print. Vi tror på at godt design løfter alle løsninger, uanset om det er et nyt logo, ny hjemmeside, flyers, eller en samlet nytænkning af jeres visuelle identitet. Men hvad er godt design? Godt design er noget, I kan kende jer selv i, og som klart kommunikerer jeres identitet og værdier, så andre genkender jer og afkoder hvem I er.
Vi skaber godt design ved at oversætte jeres værdier og særkende til en visuel identitet, som sikrer sammenhæng på tværs af materiale. Vores fokus er ikke på at lave smarte og tidstypiske designs, men derimod langtidsholdbare designs med respekt for det individuelle udgangspunkt.
Professionelt webdesign
Når I vælger en OrgWeb-hjemmeside (skabelonløsning) hos os, er der desuden mulighed for, at vores dygtige grafiske designer laver et unikt design dertil. Så slipper I selv for at skulle overveje, hvilke farver der kommunikerer hvad, og hvor stor skrifttypen skal være, for at den er læsbar. I får desuden specialdesignede elementer, der tilfører ekstra wow-effekt. Designet understøtter netop de værdier og budskaber, der kendetegner jer.
Webdesign indeholder:
Design af forside og underside
Valg af farver og typografi
Specialdesignede elementer
Brug af eksisterende logo eller nyt logo (tilkøb)
Designet vil blive implementeret i den nye responsive hjemmesideskabelon, så I får en mobilvenlig hjemmeside.
Hvis I har brug for mere frie rammer, både når det kommer til udviklingen af design og hjemmesidens funktionalitet, skal I i stedet for webdesign til OrgWeb-skabelonløsningen vælge en specialdesignet hjemmesideløsning, hvor et professionelt specialdesign til hjemmesiden og hele designprocessen allerede er inkluderet. Her får I en unik og specialudviklet hjemmesideløsning, som bliver helt jeres egen.
Grafisk profil
Med en grafisk profil sikres sammenhængen i jeres kommunikation over en palette af medier, der giver jer et ensartet og stærkt ansigt udadtil i overensstemmelse med jeres værdier, signaler og budskaber. Ligesom I får et langtidsholdbart og genkendeligt udtryk.
En grafisk pakke giver jer tilmed rig mulighed for at effektivisere arbejdsgangene hos jer, da det er hurtigt og enkelt at fylde indhold i de forskellige skabeloner som evt. tilvælges. Materialerne udvikles én gang, hvorefter I kan have glæde af dem i mange år fremover.
Nedenfor opstilles mulige optioner, der kan danne baggrunden for udviklingen af en ny grafisk profil.
Udvikling af logo
Vores grafiske designer har rigtig god erfaring med både organisationer og skoler, og vi gør meget ud af at finde de unikke ting ved netop jer, der skal udtrykkes i jeres logo og grafiske profil. Når I har godkendt et logo, færdiggør vi jeres logo til logo-filer og leverer i de gængse anvendte formater. Det betyder, at I altid har jeres logo tilgængeligt, og at det kan anvendes på alle former for materialer.
DESIGN AF NYHEDSBREV
Vi anbefaler at bruge systemet Mailchimp til jeres nyhedsbreve. Her kan I få en flot opsat skabelon, som ligger i tråd med jeres eksisterende designlinje. Det gør det hurtigt og nemt at sætte nyhedsbrevet flot op, og jeres læsere vil få en bedre oplevelse. Vores designer tager højde for jeres eksisterende udtryk og logo i de overvejelser, der ligger til grund for layoutet.
Ønsker I noget mere simpelt, er der inkluderet en gratis nyhedsbrevsfunktion i vores hjemmesideløsning. Her er der mulighed for at udsende nyhedsbreve til en række af forskellige modtagere og modtagergrupper, uden at det skal være avanceret. Der er også mulighed for nemt at integrere sine nuværende modtagere fra f.eks. MailChimp over i vores system.
Brevpapir
Vi designer en skabelon til jeres brevpapir i et enkelt og flot udtryk, og vi sørger for at indlejre relevante oplysninger som logo, dato, navn og kontaktoplysninger.
Når I har godkendt designet, implementerer vi det i en brugervenlig Word-skabelon, så alle hos jer kan anvende den samme digitale skabelon uden mulighed for at ændre i fonte, størrelser og opsætning. På den måde sikres det, at udtrykket altid forbliver pænt og ensartet.
Farveskala og designmanual
På basis af jeres ønsker til de enkelte grafiske elementer og materialer udarbejder vi en designmanual til jer. Manualen præsenterer en farveskala (3-5 farver), der understøtter jeres budskaber og særkende – og er i tråd med jeres logo.
Designmanualen beskriver fonte, farver og afstande, samt hvordan logoet må anvendes for at opnå det rette udtryk.
Med en designmanual sikres et flot og ensartet udtryk på alle jeres materialer fremadrettet.
Øvrige grafiske materialer
Foruden de ovennævnte grafiske materialer, udarbejder vi også:
Plakater, foldere, flyers, annonceskabeloner, skilte, rapporter, magasiner, grafik til sociale medier og meget mere.