Strategi & workshop
FÅ HJÆLP TIL AT FOKUSERE OG PRIORITERE INDSATSER
Ofte giver en ny hjemmeside anledning til at kigge de eksisterende kommunikationsindsatser efter i sømmene. I den forbindelse tilbyder vi at afholde en kommunikationsworkshop med jer, hvor der vil være fokus på at skabe en involverende proces. Vi har specialiseret os i at facilitere effektive workshops med hjerte og sjæl. Hvad enten det handler om udvikling af strategi, ny kommunikationsplan, en ny hjemmeside eller grafisk identitet.
På en kommunikationsworkshop kan vi hjælpe jer med at få prioriteret og sat struktur på målgrupper og medier, budskaber og ressourcer. Hvis I ønsker det, kan vi også efterfølgende lave en køreklar strategi og kommunikationsplan til jer, hvor vi tager højde for jeres mål og de ressourcer, I har til rådighed. Vi kan også udarbejde et årshjul, som strukturerer jeres kommunikationsindsats. Alt efter jeres behov.
På worksoppen tager vi udgangspunkt i jeres viden, erfaring og ressourcer i kombination med vores viden om strategiprocesser, målgrupper og effektiv kommunikation. Således sikrer vi, at I kommunikerer på jeres målgruppes præmisser.
En workshop skaber fokus, forankring, afklaring og værdi.
I vil gå fra workshoppen med en veldokumenteret og køreklar plan, hvor vi har taget højde for jeres mål og de ressourcer, I har til rådighed. I vil være klar til at tage det næste skridt, hvad enten det er udvikling af en ny hjemmeside, implementering af jeres nye strategi eller udvikling af en ny visuel identitet på nøjagtig de elementer, I har brug for, og som udtrykker det, I står for.
Eksempler på indhold på en workshop er
- Status: Baggrunden for og ambitionen med en ny hjemmeside og webdesign
- Jeres mål i forhold til kommunikation
- Afdækning og prioritering af målgrupper, inkl. persona-øvelse og identificering af brugsmønstre og kontaktpunkter med målgruppen
- Hvad ønsker I at opnå i forhold til prioriterede målgrupper, inkl. informationsbehov på hjemmesiden
- Værdiafkodning og essens – kernefortællingen og dens betydning for jeres kommunikation. Vi finder i fællesskab ind til jeres særkende, vigtigste budskaber og signaler.
- Konkrete ønsker til webdesign, herunder farveskala eller gode eksempler
- Udvikling af wireframe (en indledende stregtegning af forsiden)
- Evt. medier – muligheder og prioritering
- Anbefalinger, næste step og plan for det videre arbejde