Historisk generationskirke
Hvordan fremhæver man en ”generationskirke” med en lang historie, men uden at designet bliver outdated? Horsens Klosterkirke kom til os med et ønske om at fremhæve deres værdier og kendetegn, men også samtidig favne begge sider af kirken – ung som gammel. Vi startede ud med at levere et nyt design af forsiden, hvor der blev arbejdet med ”less is more” og fik struktureret og prioriteret alle de vigtige emner, de gerne vil fremhæve. Der blev udarbejdet en ny farveprofil med udgangspunkt i kirkens terracotta farvede gulve, og den fine turkise farve i kirkebænkene.
Ikoner er blevet lavet med afsæt i kirkens fliser, og der er blevet lavet en mere simpel menu med færre menupunkter for at gøre brugerrejsen mere enkel og intuitiv.
Herefter dykkede vi ned i at strukturere kirkens forskellige aktiviteter i et nyt design, der skal være med til at skabe overblik og gøre det overskueligt for den besøgende at navigere rundt og finde den specifikke aktivitet.
Sebastian Heegaard Andersen, Digital Kommunikationsrådgiver og Projektleder
Vi kommunikerer det du tror på og brænder for. Mød os her.