TID - tidsregistrering til kirker

FÅ ET BRUGERVENLIGT OG SIKKERT VÆRKTØJ, DER HJÆLPER DIG MED AT REGISTRERE DIN ARBEJDSTID SOM ANSAT I KIRKEN
TID giver dig mulighed for at samle en række informationer omkring medarbejdernes ansættelse, timeregistrering og fravær.
Systemet giver ledelsen overblik over medarbejderes tids- og fraværsregistrering. Samtidig med at det er et enkelt og let anvendeligt værktøj for den enkelte medarbejder.
Hos DKM har vi udviklet et simpelt og skræddersyet værktøj til ansatte i kirken, der sikrer, at du og dine kollegaer nemt kan registrere timer, ferie-fridage, sygdom og andet fravær.
TID er skræddersyet til danske kirker, men med udgangspunkt i en norsk version, der bruges af størstedelen af de norske kirker.
Tilpasset kirkernes behov
Systemet er tilpasset alle løn- og fraværstyper, der er knyttet til kirken. Ved månedens afslutning har du alle relevante informationer, som let kan udtrækkes og indtastes i FLØS.
Med TID får du bl.a.:
- Et værktøj, der hjælper dig med at overholde loven om tidsregistrering for medarbejdere.
- En samlet godkendelsesprocedure på arbejdstimer og fravær – det sparer tid og gør det enkelt for alle.
- Et enkelt overblik over alle medarbejderes registrerede timer, ferie-fridage, sygdom og andet fravær.
- En tilpasset løsning til kirkens ansatte.
- Mulighed for at godkende ferieønsker fra medarbejderne.
- En brugervenlig app og webadgang til medarbejderne.
- Mulighed for at se det samlede antal timer registreret i løbet af en måned.
- Et værktøj, der er GDPR-sikret og gemmer data i 5 år, som lovgivningen foreskriver.
- Et samlet udtræk over timer og ferie-fravær på alle medarbejdere til registrering i FLØS.
- Mulighed for tidsregistrering på projektnumre.
- Kørselsregistrering (tilgængeligt medio 2025).
- Nem håndtering for de medarbejdere, der er tilknyttet flere kirker. De kan bruge samme brugernavn og password og blot vælge, hvilken arbejdsgiver de vil registrere timer på.
- Mulighed for både daglig, ugentlig og månedlig registrering, hvorfor TID giver den enkelte leder og medarbejder mulighed for at aftale, hvordan I ønsker at registrere arbejdstid hos jer.
- Fri support.
Uafhængigt af andre systemer
Du kan bruge TID uafhængigt af andre systemer! Har I kalendersystemet ”Medarbeideren”, kan alle medarbejdere bruge samme loginoplysninger i TID.
Afklaring og opstart
TID er et værktøj, der kan understøtte lovkravet om tidsregistrering, men som også omfatter andre aspekter omkring ferie og fravær.
Det er vigtigt, at I afklarer og forventningsafstemmer med medarbejderne, hvilke regler og rammer der er gældende, og hvordan I fortolker forskellige tvivlsområder i forhold til arbejdstid, ferie m.m. inden opstart.
Vær tydelige omkring registreringsprocedurer og hvad der er vigtigt for jer som ledelse. TID er et værktøj, der kan understøtte jeres ledelse, men en tydelig afklaring og beskrivelse af procedurer fører oftest til større medarbejdertilfredshed og en mere smidig registrering og administration.
En god forberedelse og kommunikation mellem leder og medarbejder er vigtigt for at skabe tryghed omkring registrering af arbejdstid.
Gode råd til at komme godt i gang
- Indfør klare retningslinjer: Det første og vigtigste råd er at sørge for at indføre klare retningslinjer for, hvordan medarbejdere registrerer deres arbejdstid. Erfaring viser, at der opstår mange spørgsmål, når man begynder med tidsregistrering. Disse spørgsmål handler ofte ikke kun om systemet, men også om arbejdsvilkår - såsom betalt frokost, arbejdstidens start og slut, samt rejsetid. Denne opgave er jeres ansvar, men vi vejleder jer naturligvis gerne i det omfang, det er muligt.
- Skab overblik over organisationsstrukturen: Få et klart billede af jeres organisationsstruktur. Hvor mange medarbejdere er der i organisationen, og skal alle bruge TID til at registrere arbejdstimer?
- Identificer nærmeste leder: Skab overblik over, hvem der er nærmeste leder. Hvem godkender ferie og fravær hos jer? Hvis der er mange ansatte, kan det give mening at opdele medarbejderne i afdelinger.
- Opret medarbejderprofiler: Når I har bestilt TID ved DKM, er den første opgave at skabe et overblik over alle medarbejdere med detaljer som fastansat/timelønnet, antal arbejdsdage pr. uge, antal arbejdstimer pr. uge/måned osv. Vi hjælper jer i gang med at få alle oprettet – med opstartsvejledning og fri support.
- TID som værktøj: TID er et værktøj til registrering af arbejdstid og fravær. Det er ikke et system til at holde overblik over flextid uge for uge. Det skal den enkelte medarbejder selv sørge for (kommer med vores planlægningsværktøj).
- Nye vaner: Registrering af arbejdstid i et nyt værktøj handler i høj grad om at få nye vaner. Vær derfor opmærksom på at der vil være en indkøringsperiode, og at der vil dukke spørgsmål op.
Pris
35 kr. inkl. moms pr. bruger pr. måned for sogne.
25 kr. inkl. moms pr. bruger pr. måned ved provstiløsninger - kontakt os for mere info.
Opstartspris: Der er en opstartspris ift. opsætning og online-undervisning af administrator for at komme i gang med TID på 2.450 kr. inkl. moms. (Provstier i forhold til behov).
TID - planlægningsværktøj
I 2025 arbejder vi på en udvidelse af TID i form af et planlægningsværktøj, der skaber overblik over de enkelte medarbejderes rådighedstid ift. planlagte aktiviteter.
Det giver et nemt overblik, så du kan planlægge medarbejdernes tilstedeværelse i god tid og varsle ændringer. Erfaringer viser, at det typisk betyder besparelse på en del vikartimer.
Dette værktøj vil give mulighed for, at man i Medarbeideren-kalendersystemet får en visning af planlagt arbejdstid.
Spørgsmål?
Har du spørgsmål til TID, må du endelig tage fat i Niels på 87 40 37 02 eller nt@dkm.dk - Vi er her for at hjælpe.
